sobota, 21 czerwca 2014

Acqua di Parma - Iris Nobile EDT








Zapach zainteresował mnie przede wszystkim dlatego, że stworzył go mój ulubiony ´´nos´´ Francis Kurkdijan wraz Francoise Caronem, którzy na ´´koncie´´ mają takie dzieła jak np.E. Saab Le Parfum, JPG Le Male, Madame, kilka zapachów dla Narciso Rodriguez. Stworzono go w 2006r i należy do kategorii kwiatowo-drzewno- piżmowej.

Po nazwie byłam przekonana, że będzie to oda do irysa, takiego czysto pudrowego i pomyliłam się, ale to nie znaczy, że rozczarowałam!  Iris Nobile to cały bukier białych kwiatów z tym, że ja tu w ogóle nie czuję rzeczonego irysa, a mocną, lekko słodkawą tuberozę wraz z kwiatem pomarańczy i ta dwójka zdecydowanie wiedzie tu prym. Całość jest mocno kwiatowa, lekko odurzająca jakbyśmy weszły do ogrodu pełnego białego kwiecia i właśnie od początku miałam wrażenie, że gdzieś coś podobnego wąchałam i doszłam do wniosku, że ta tuberoza jest bardzo podobna do tej w zapachu Madonny Truth or Dare tyle, że tam jeszcze dodatkowej mocy dodaje gardenia i jaśmin.

Iris Nobile ma moc. Jest bogaty i czuć, że został dobrze skomponowany. Mnie pasuje na wiosnę i na teraz, kiedy lato nie jest tu zbyt ciepłe, bo w upale te kwiaty moga nas niestety zamęczyć. Dla fanek wielkich białych bukietów pozycja obowiązkowa do testów.

Trwałość i projekcja dobre, choć spodziewałam się więcej. Zapach czuć na mnie mocno przez ok. 4 godz, a później słabnie. Cena jednak sprawia, że nie pokuszę się o własny flakon i wystarczy mi moja ´´używka´´.


Nuty zapachowe:

nuty głowy: bergamotka, pomarańcza, mandarynka, irys, anyż

nuty serca : mimoza, tuberoza, kwiat pomarańczy, hibiskus, ylang-ylang, cedr

nuty bazy: ambra, wanilia


Ocena : 5 / 5

Cena: 100ml / ok. 400zł

Dostępność : perfumerie online



A czy Wy znacie ten zapach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz