niedziela, 1 czerwca 2014

Oscar de la Renta - Esprit´d Oscar EDP






Esprit´d Oscar poznałam ok.rok temu i z miejsca stał się moim ´´signature scent´´ w okresie wiosenno-letnim. Kocham ten zapach za jego oryginalność i za to, że tak idealnie do mnie pasuje.

W pięknym flakoniku z korkiem w kształcie serca znajduję się cudowny eliksir, który czaruje mnie zawsze kiedy go powącham. Długo szukałam takiego zapachu i cieszę się, że wreszcie udało mi się go znaleźć. Szkoda tylko, że jest on prawdopodobnie wycofywany z produkcji, bo jeszcze kilka miesięcy temu był dostępny w wielu perfumeriach online, a obecnie jest rzadziej spotykany i osiąga wyższe ceny. Nigdy nie zrozumiem dlaczego wycofuje się takie zapachy, a pozostawia na rynku mdłe owocowe kompoty dla mas!

Ta orientalno -kwiatowa kompozycja powstała w 2011r.,a jej twórcami są  Frank Voelkl i Ann Gottlieb ( m.in Oscar de la Renta Something Blue, Sarah Jessica Parker Covet, Zirh Icon, CK Secret Obsession, E.Arden 5th Avenue, M. Jackobs Dot).

Jak mogłabym najlepiej opisać ów cudowny aromat? Na początku czuć świeże, naturalne cytrusy, ale takie, które rosną na drzewach gdzieś w Hiszpanii i dojrzewają w gorącym słońcu. Nie ma w nich ani krzty chemiczności! Są one jednak tłem dla kwiatu pomarańczy, który przez jakiś czas gra tu główną rolę, ale stopniowo na scenę wkracza pudrowy irys z tonką i kremową nutą heliotropa i fiołkiem.
Całość jest ciepła, otulająca, aczkolwiek daje też uczucie orzeźwienia. Nie jest jest to typowy świeżak ani  podduszający killer jednak moim zdaniem zapach nie należy do lekkich i słyszałam głosy, że dla niektórych jest jednak za ciężki dlatego nie polecam zakupu w ciemno.
Esprit´d Oscar jest jak pocałunek słońca w letni dzień kiedy słońce zaczyna chować się za horyzont.
Dla mnie to zapach magiczny i jedyny w swoim rodzaju! Poprostu piękny.

Trwałość i projekcja bardzo duża. U mnie trzyma się od rana do późnego wieczora i´´ ciągnie za sobą mały ogon´´.


Nuty zapachowe:

nuty głowy: bergamotka, cytryna amalfi, cytron

nuty serca: jaśmin, kwiat pomarańczy, tuberoza, fiołek, irys

nuty bazy: heliotrop, piżmo, fasola tonka, wetyweria, szara ambra


Ocena: 5 / 5

Cena: ok. 150zł

Dostępność: głównie perfumerie online


Znacie ten zapach? Jaki jest Wasz ulubieniec na wiosnę i lato?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz