czwartek, 21 sierpnia 2014

Pollena-Savona - Trzy Zioła - szampon do włosów suchych i normalnych









Kupiłam ten szampon jakiś czas temu w trakcie wakacji nad naszym morzem, bo szampon, który ze sobą przywiozłam (chyba z powodu innej wody) tam się nie sprawdzał i sprawiał, że włosy kompletnie nie chciały się układać. Nie znałam wcześniej szamponów z serii Trzy Zioła, ale postanowiłam zaryzykować i wybrałam wersję do włosów normalnych i suchych.

Nie wiem dlaczego, ale nad morzem szampon ten sprawdzał się o wiele lepiej niż po powrocie do domu. Wtedy włosy były sypkie, wygładzone i czuć było, że kosmetyk je nawilża, bo nie musiałam używać silniejszej odżywki. Z kolei teraz nic wielkiego nie robi i chciałabym, żeby się już skończył.

Konsystencja jest dosyć rzadka, bezbarwna o lekko perłowobiałym zabarwieniu.  Pachnie niezbyt fajnie, typowo kosmetycznie i mnie ten aromat przypomina słabej jakości płyn do płukania tkanin. Dobrze się pieni. Producent podaje, iż szampon zawiera ekstrakty z nagietka, brzozy i krwawnika, ale co z tego skoro są one praktycznie na końcu składu, a i on sam naprawdę mógłby być lepszy.

Nie spodobało mi się to, że szampon  w ogóle nie zmywa olejów i słabo radzi sobie z mocniej przetłuszczonymi włosami tzn. nie domywa ich za pierwszym razem i trzeba ponawiać jego aplikację i jeszcze raz myć włosy.Dziwi mnie jednak to, że jeśli czupryna nie jest mocno przetłuszczona to szampon oczyszcza włosy tak dobrze, że aż ´´piszczą´´. Sama nie wiem o tym sądzić.

Używam go razem z odżywką kokosową w sprayu Alba Botanics, a ponadto na końcówki nakładam olejek i to wszystko razem sprawdza się bardzo dobrze, ale muszę to zastrzec, że sam szampon włosów nam raczej nie nawilży i nie wyobrażam go sobie użyć bez odżywki jak zresztą każdego szamponu. Nie wpływa on na włosy jakoś znacząco, nie pielęgnuje ich, a jedynie myje i lekko wygładza stąd moje przypuszczenia, że nie nada się do włosów naprawdę wymagających i przesuszonych, a właśnie takich jak moje : normalnych, bezproblemowych, zdrowych.

To taki sobie szamponowy przeciętniak, którego możemy spróbować z uwagi na niską cenę i szeroką dostępność. Do wyboru mamy kilka innych wariantów:  do włosów tłustych, przeciwłupieżowy, 2w1 oraz dla mężczyzn.


Ocena : 3 / 5

Cena: 250ml / kupiłam za 8zł

Dostępność : supermarkety, drogerie


Skład : Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, PEG- 75 Lanolin, Sodium Chloride, Glycol Distearate, Cocamide MEA, Laureth 10, Parfum ( Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal), PEG-7-Glyceryl Cocoate, Polyquaternium 7, Propylene Glycol, Calendula Officinalis Extract, Propylene Glycol, Betula Verrucosa Extract, Propylene Glycol, Achillea Millefolium Extract, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone



Znacie szampony Trzy Zioła?

2 komentarze:

  1. Nic nie tracisz :) To taki tani marketowy szampon, który okazał się ok w sytuacji awaryjnej, ale na dłuższą metę już nie.

    OdpowiedzUsuń