wtorek, 16 grudnia 2014

Lalique - Encre Noire








Czarny Atrament chodził mi po głowie od dłuższego czasu. Za wszelką cenę chcałam sprawdzić czy wszelkie zachwyty nad nim są prawdziwe i czy zapach rzcezywiście zasługuje na swoją sławę i popularność. Długo nie mogłam tego sprawdzić, choć po cichu marzyłam, że będzie on świetnie ze mną współgrał, wszak czytałam opinie, że może być używany też przez kobiety. Wreszcie wpadła mi w ręce próbka i przekonałam się, że Encre Noire to zapach wyjątkowy.


Skład jest prosty i w zasadzie nie ma w nim nic nadzywczajnego i zaskakującego i chyba w tym tkwi cały sekret tej kompozycji.  Wetiwer to główny bohater. Jest świeży, ´´chrupiący´´ i aromatyczny. Wraz z nim wyczuwam też delikatne cyprysowe nutki i już, to wszystko. Wydaje się, że to nie może być nic ciekawego, a jednak jest! Encre Noire pachnie dla mnie jak spacer wczesnym rankiem po lesie, gdzie wokół nie ma nikogo oprócz nas samych. Czasem słychać tylko z oddali krzyk ptaków, czy szelest w trawie, a liście są mokre od porannej rosy. Powietrze jest świeże, rześkie i wilgotne. bierzemy haust powietrza do płuc, zamykamy oczy i pragniemy, aby ta chwila trwała wiecznie. Jednocześnie kompozycja jest mroczna,  drzewna, trochę niepokojąca i ´´ciemna´´ jak piękny flakon w którym się znajduje. Ciężko opisać ten zapach, bo dla każdego pachnie czymś innym. Według mojego męża to zapach tradycyjnej fińskiej sauny oraz gałązek, którymi smaga się ciało w celu jego zahartowania. I to właśnie jemu ten zapach tam bardzo się spodobał, że nie miałam wyboru jak kupić największy flakonik. Żałuję, że na mnie Encre Noire jest raczej nie do noszenia, bo nie uważam, aby był to unisex, nie potrafię go nosić, czuję się w nim zbyt męsko.


Wiele osób twierdzi, że trwałość jest tu wręcz niesamowita i zapach pozostaje na skórze cały dzień, a czasem jest wyczuwalny po umyciu. Zgadzam się z tym. Nawet po 10 godzinach jest dobrze wyczuwalny!

Pokuszę się o stwierdzenie, że Czarny Atrament ociera się o niszę. Nie pachnie jak wiele popularnych męskich kompozycji. Jest inny, wyróżnia się i zdecydowania zwraca uwagę. Zdecydowanie warto poznać!



Nuty zapachowe :

Nuty głowy : cyprys

Nuty serca : wetiwer

Nuty bazy: piżmo, drzewo kaszmirowe


Ocena : 5 / 5

Cena : 100ml / ok. 100zł

Dostępność : perfumerie online


Aco Wy sądzicie o tym zapachu ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz