poniedziałek, 15 czerwca 2015

Maison Francis Kurkdijan - Amyris Femme






Francis Kurdijan to chyba jeden z najbardziej znanych perfumiarzy, który ma w dorobku takie zapachowe hity jak : Elie Saab Le Parfum i wiele jego odsłon, Green Tea Elizabeth Arden, pięknego waniliowca JPG, czyli Gaultier2, uwielbianego męskiego Le Male i długo by tak można jeszcze wyliczać. Przekonałam się nie raz, że zapachy przez niego stworzone są nietuzinkowe, a całkowicie przepadłam, gdy poznałam kilka propozycji, które sygnuuje własnym nazwiskiem. Zakochałam się w Absolue Pour le Soir, bo to dla mnie miód idealny, Oud jest wspaniały, a Acqua Universalis na lato to wybór doskonały. Amyris Femme to także przepiękny wiosenno-letni aromat, który zaskoczył mnie tym bardziej, że co roku przeżywam istne męki w wyborze odpowiedniego zapachu na ciepłe miesiące i trudno mi coś wybrać, bo nie znoszę cytrusowych świeżaków, a gorumandowce u mnie są akceptowalne tylko, gdy jest chłodniej. Z owocowo- kwiatowcami tej mam problem. A Amyris Femme sprawił, że z miejsca się zakochałam!

Nie wiem do jakiej grupy sklasifikować ten zapach, ale to mało ważne, bo to co czuję jest poprostu piękne! Świeżość najprawdziwszych cytrusów i ich liści sprawia, że dużo tu przestrzeni, powietrza, światła. Nie wiem jak pachnie tytułowy amyris, ale jeśli jest to tak jak irysa i ambry ciężko go wychwycić. Całość jest niesamowicie kobieca i lekka.  Ten zapach nosi kobieta w białym kombinezonie bez rękawów i czarnymi sandałami na obcasie, ma ciemne okulary, a na głowie kapelusz z rondem. Twarzą tego zapachu powinna zostać Monica Bellucci, a zdjęcia powstałyby w Monako, gdzie Monica przechadzałaby się ulicami miasta, a mijani mężczyźni nie mogliby oderwać od niej wzroku. Ona natomiast ich nie dostrzega, tylko idzie w stronę przystani na spotkanie ze swoim wybrankiem, który wita ją przy swoim jachcie i podaje kieliszek schłodzonego Don Perignon...

Martwi mnie tylko to, że prawdopodobnie nigdy flakon tych perfum nie zasili mojej kolekcji, bo cena na to nie pozwala, ale pomarzyć zawsze można :)

Oklaski dla pana Kurdijana!


Nuty zapachowe :

nuty głowy : kwiat cytrynowca, pomarańcza

nuty serca : amyris, irys

nuty bazy : wetiweria, ambra, piżmo


Ocena : 6 / 5

Cena: 70ml / ok. 500zł

Dostępność : np. w perfumerii Quality


Znacie zapachy Kurdijana?  Który jest Waszym ulubionym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz