piątek, 16 października 2015

Cartier-Baiser Voile EDP





´´Na swych łodygach prostych i strzelistych
Stoją wyniosłe, ciche, zadumane,
Trzymając w dłoniach białych i przejrzystych
Kielichy słońcem po brzegi nalane.

Owad lecący na słodyczy połów
Omija z lękiem liljowe pijaństwo,
Bowiem nie z tego świata jest ich państwo,
Bo białe lilje są kwiatem aniołów.

A kiedy cisza letniego wieczoru
Miękko ułoży się na śpiących kwiatach,
Są tak jak mniszki w swoich białych szatach,
Na anioł pański zwołane z klasztoru.

Zapachy kwiatów słodsze niż wanilje
Płyną ku niebu ciepłą, wonną falą —
Zanim złociste gwiazdy się rozpalą
Mój ogród słucha, jak się modlą lilje´´


Tym wierszem. H.Zbierzchowskiego rozpoczęłam moją recenzję Baiser Voile na Fragrantice i nie mogłabym inaczej rozpocząć i tutaj na swym blogu, bo mam wrażenie, że te słowa idealnie obrazują tę kompozycję jakby były specjalnie dla niej napisanej, a przecież powstały dużo, dużo wcześniej, bo w latach 30 XXw., a Baiser Voile w 2011r.

Są tu jedynie trzy składniki:cytrusy, lilie i zielone nuty, ale całość to ogromny bukiet białych lilii. Ich aromat może zawrócić w głowie. Jest odurzający, wręcz narkotyczny, choć czuć delikatne akordy zielonych liści i goryczkę. Całość jest mocno zielono-kwiatowa i kojarzy mi się z kobietą w wieczorowej białej sukni w deliatnym makijażu, która na szyji nosi ulubiony sznur pereł. Myślę też, że to dobra propozycja jako zapach ślubny i żałuję, że nie ukazała się trochę szybciej, bo pewnie sama bym po nią sięgnęła w tym ważnym dla mnie dniu. 







Nie jestem entuzjastką zapachów kwiatowych szczególnie jeśli mają w sobie wyraźną zieloność,ale Baiser Voile mnie urzekł i myślę, że własny flakon to kwestia czasu. Wiosną będzie idealny szczególnie, że parametry również nie można niczego zarzucić-jest i ´´ogon´´ i całodniowa trwałość, a całość mieści się w cudnym flakoniku jak to u Cartier.

Zapach nie tylko dla kochających lilie i biel!


Nuty zapachowe:

nuty głowy: lilia, cytrusy

nuty serca: lilia

nuty bazy: zielona lilia, nuty zielone



Ocena: 5 / 5

Cena: 100ml / ok. 200zł

Dostępność: perfumerie online


A czy i Was zauroczył Baiser Voile?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz