piątek, 2 października 2015

Jean Paul Gaultier - Classique




Jean Paul Gaultier jest jednym z najsławniejszych projektantów i kiedyś z zainteresowaniem śledziłam jego pokazy mody, choć większość projektów do mnie nie przemawiała, bo była zbyt kontrowersyjna, czasem niestety też wulgarna, nic co sama mogłabym nosić. Trzeba też pamiętać, że to on zaprojektował słynny gorset Madonny o ten :


który nigdy mi się nie podobał jak i piosenki i sam image tej wokalistki:) Dziś jednak będzie o Classique, które mimo wielkich chęci nie spodobało mi się na tyle, abym zechciała mieć choć małą pojemność. Zresztą przekonałam się, że od Gaultiera najbardziej lubię Le Male i Gaultier2 i je też w końcu muszę kupić.

Classique zaczyna się bombą z kwiatu pomarańczy. Jeśli ktoś tego składnika nie lubi to niech lepiej nawet nie zaczyna testów. Mimo, że ja sobie upodobałam aromat tego kwiecia to tu mnie odrzuca. Jest za silny i zbyt dominujący i nie cichnie nawet na minutę, a dodatkowo dołącza do niego słodko-wytrawna wanilia i coś czego nie lubię, czyli ylang ylang, również w dość dużej dawce. Robi się ciężko i przytłaczająco co mnie zdzwiło, bo ja przecież takie klimaty lubię, a okazało się, że Classique mnie poprostu męczy i ... nudzi, bo przez resztę dnia w ogóle na mnie nie ewoluuje wciąż tylko ta wanilia, ylang i kwiat pomarańczy w kółko ani cynamonu ani anyżu nie wyczułam. Nikomu też w moim otoczeniu ten zapach się nie spodobał.

Mimo wszystko uważam ten zapach za zmysłowy i ciepły. Idealny do jesiennych sukienek i kaszmirowych sweterków. Wierzę też, że dla kogoś mógłby to być signature scent, choć dziwiłoby mnie to, ponieważ sama raczej nie wyłowiłabym go z tłumu, bo nie jest on dla mnie jakiś szczególny. Tym bardziej, że i po 4 godzinach już nic na sobie nie czułam. Ponosiłam, zapomniałam i powrotu nie przewiduję.


Nuty zapachowe:

nuty głowy: kwiat pomarańczy, mandarynka, gruszka, róża, bergamotka

nuty serca: irys, imbir, śliwka,orchidea, ylang-ylang, tuberoza

nuty bazy: bursztyn, piżmo, wanilia, cynamon, drzewo sandałowe


Ocena: 3/5

Cena: 100ml ok. 200zł

Dostępność : perfumerie stacjonarne i online


PS. Jak Wam się podoba spot reklamowy? Ja uważam, że mimo, iż jest dość prosty to jednak oddaje to jak pachnie Classique, choć z drugiej strony nie uważam, aby to był zapach pościelowy:).







A jakie jest Wasze zdanie o Classique?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz