piątek, 25 marca 2016

Chanel - Coromandel





Gdybym miała podać zapach marki Chanel, który najbardziej lubię to jest to Coco Noir i na tym koniec. Kiedyś podobał mi się Mademoiselle, ale przestał, bo jest na mnie nietrwały i zbyt popularny, to samo z Chance. Mam do kompozycji tego najsławniejszego domu mody mocno mieszane uczucia. No, a od słynnej 5tki trzymam się jak najdalej i nie mogę pojąć jej fenomenu.

Przyszedł czas na poznanie propozycji z linii Les Exclusifs - Coromandel. Nazwa wzięła się od chińskich lakierowanych parawanów, które z lubością kolekcjonowała Coco Chanel.  Co tu mamy? Tylko i wyłącznie ziemistą, suchą paczulę. Identyczną jaka występuje w Molinard Patchouli Intense i Pradzie Intense i oba te zapachy mi nie pasują, bo ta paczula jest zbyt drażniąca, wierci w nosie i mnie poprostu nudzi, a muszę dodać, że paczulę to ja kocham, ale nie w takim wydaniu. Wyobrażałam sobie Coromandel zupełnie, zupełnie inaczej!

Patrząc na nuty wyobrażałam sobie słodziaka ( ahh ta biała czekolada) z ciepłą wanilią, okopconego kadzidłem z drzewnym podbiciem. Niestety to co dostałam kompletnie mi nie odpowiada. Gdyby ta paczula wiązała się z jeszcze innym składnikiem i byłby to zapachowy duet byłoby dobrze, a nie jest, gdyż mamy paczulowe solo. Jednostajne i nużące, bo ciągle gra jedną melodię. Nie ma tu ani krzty słodyczy ( a przynajmniej ja jej nie wyczuwam).

Coromandel niewątpliwie jest tajemniczy, jesienny, szary, melancholijny. Zmusza do refleksji i dlatego świetnie nadaje się właśnie na jesień czy zimę. Doprawdy dziwię się sobie, że mi się nie spodobał, ale to chyba przez to, że mam przesyt tego wydania paczuli i nie chcę pachnieć czymś co już czułam gdzie indziej i to do złudzenia podobnie.

Trwałość godna pochwały. Cały dzień, a na ubraniach trwa jeszcze bardzo długo. Myślę, że wielu osobom przypadnie on do gustu ( jeśli tylko zaakceptują cenę), ale osobiście wolę taką paczulę u Molinarda.

Doceniam, ale nosić nie chcę.

Nuty zapachowe:

nuty głowy : cytrusy, gorzka pomarańcza, neroli

nuty serca : jaśmin, róża, paczula, korzeń irysa

nuty bazy : kadzidło, olibanum, benzoina, nuty drzewne, piżmo, wanilia, biała czekolada


Ocena: 3 - / 5

Cena: 200ml / 200€

Dostępność: butiki Chanel


A jak Wam podoba się ten zapach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz